arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۵۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۰ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۳

فرمانده یگان ویژه: مسؤول تأمین امنیت مسابقات فوتبال هستیم نه فروش بلیت / نامه زده ایم که باشگاه‌ها باید وظایف خود را بر عهده گرفته و با راه‌اندازی کانون هواداران، انتظام‌بخشی مسابقات را تامین کنند / تا امروز بار باشگاه‌ها را یگان ویژه به دوش می‌کشید و  ما شاهد زخم زبان و ناسزا‌ها به مأموران یگان ویژه بودیم

فرمانده یگان‌های ویژه پاسداران فراجا از تصمیم این یگان مبنی بر پایان مأموریت غیرذاتی مأموران در ورزشگاه‌ها خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: فرمانده یگان‌های ویژه پاسداران فراجا از تصمیم این یگان مبنی بر پایان مأموریت غیرذاتی مأموران در ورزشگاه‌ها خبر داد.

سردار حسن کرمی فرمانده یگان‌های ویژه پاسداران فراجا از تصمیم یگان ویژه مبنی بر پایان ماموریت ۱۵ ساله امورات غیرذاتی در ورزشگاه‌ها خبر داد.

وی گفت: یگان ویژه ماموریت انتظام بخشی در ورزشگاه‌ها، لیگ برتر فوتبال و مسابقات آسیایی را بیش از ۱۵ سال است که بر عهده داشته و دارد در صورتی که طبق قوانین AFC کل انتظامات ورزشگاه‌ها، فروش و کنترل بلیت و تماشاگران، کنترل میهمانان و خبرنگاران بر عهده باشگاه و کانون هواداران است و در همه این سال‌ها این یگان ویژه بوده که نقش باشگاه‌ها را ایفا کرده و هیجان جمعیت جوان و پرشور را به نحو مطلوب کنترل کرده است.

فرمانده یگان‌های ویژه فراجا با انتقاد از عملکرد باشگاه‌ها تصریح کرد: تا امروز بار باشگاه‌ها را یگان ویژه به دوش می‌کشید و  ما شاهد زخم زبان و ناسزا‌ها به مأموران یگان ویژه بودیم در حالی که هیچ وظیفه قانونی در خصوص انتظام بخشی در ورزشگاه‌ها نداشتیم.

وی ادامه داد: حتی باشگاه‌ها نیز هیچ تشکری از ماموران ما در قبال این خدمات بدون چشمداشت نداشتند؛ این در حالیست که از سال گذشته که حضور زنان در مسابقات نیز مصوب شد زنان یگان ویژه نیز برای خدمت رسانی و انتظام بخشی وارد باشگاه‌ها شدند.

سردار کرمی با بیان این مطلب که کنترل بلیت، هدایت تماشاگران، انتظام بخشی، امور رفاهی از جمله ارائه موارد بهداشتی و درمانی و هماهنگی خبرنگار و همه امورات انتظام بخشی را باید باشگاه‌ها انجام دهند گفت: متاسفانه تمام این موارد را در مسابقات یگان ویژه انجام می‌داد در صورتی که وظیفه یگان ویژه در باشگاه‌ها فقط تامین امنیت است.

فرمانده یگان ویژه افزود: باشگاه‌ها باید وظایف قانونی خود را بر عهده گرفته و با راه‌اندازی کانون هواداران، انتظام‌بخشی مسابقات فوتبال را تامین نمایند در صورتی که باشگاه‌های فوتبال کانون هواداران را راه اندازی نکنند باید مسابقه بدون تماشاگر باشد.

سردار کرمی اعلام کرد: این تصمیم را هم کتباً و هم شفا‌ها به باشگاه‌ها و فدراسیون فوتبال اعلام کرده‌ایم که باید باشگاه‌ها طبق قوانین و شورای امنیت کشور وظیفه خود را به عهده بگیرند و یگان ویژه وظیفه امنیتی خود را انجام دهد.

فرمانده یگان‌های ویژه پاسداران فراجا تصریح کرد: به مسؤولان ذیربط در استان‌ها نامه نگاری کرده‌ایم و به باشگاه‌ها و فدراسیون‌های ورزشی استان‌ها نیز اعلام کرده‌ایم که مسئولیت خود را بر عهده بگیرند.

وی گفت: ما برای حفظ آبروی فوتبال ایران و کمک به حفظ نمره مثبت در AFC با هزینه خودمان لباس متداول مسابقات بین المللی را برای نیرو‌ها تامین کردیم، اما دریغ از قدرشناسی دست اندرکاران فوتبال و باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال.

سردار کرمی اظهار امیدواری کرد که باشگاه‌ها نقش قانونی خود را بر عهده گرفته و برای انتظام بخشی ورزشگاه‌ها خود پای کار بیایند.

نظرات بینندگان